måndag 14 december 2009

141209 11:17

Jag har , som ni kanske vet , varit i Stockholm hela helgen . Det började i fredags klockan 7.00 , då befann jag mig på jobbet & gjorde klart det sista innan vi åkte färdtjänst till tåget .
Klockan var närmare två när vi checkade in på Scandic Hotell Ariadne i Värtahamnen där jag fick enkelrummet (som sen visade sig vara ett dubbelrum) med stort badkar & en finfin utsikt .
När vi gjort oss bekväma så gick vi till närmsta restaurang för att stoppa något i magen . Efter en stund kom A1 & sen kom A2 & körde oss till A1. Där bakade vi lussekatter & kollade på film till klockan blev 22.00 , sen gick vi hem till hotellet .
När klockan närmade sig 23.00 gick jag in till mitt rum & tog ett välbehövligt varmt bad . UNDERBART !
På lördagen blev det god hotellfrukost & sen in till stan för att handla julklappar , sen ut till Kungens Kurva för att handla vidare & där fick vi se alla Idolerna sjunga live !
På kvällen kom det snö & vi tog oss till en restaurang i närheten av A1 bostad , där mötte vi upp några kompisar & sen åt vi .
Efter ett par timmar gick vi hem till A1 & fikade lite sen gick vi hem till hotellet .
Igår morse kollade vi på luciatåget & sen blev det hotellfrukost innan färdtjänsten kom & körde oss till tåget .
Allt gick som väntat & vi var hemma i Kalmar igen vid 19.00 , så vid 20.00 slutade jag jobba & begav mig till Maxi för att handla lite mat .
Efter en helg med 55 timmars jobb så var jag rätt slut . Så efter att älsklingen kom & hämtade mig vid Maxi & vi kom hem så la vi oss i sängen ganska omgående .
En bra helg , 5 av 5 toast !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar